Jak schudnąć „bez diety”? 21 sposobów

Czy można schudnąć bez stosowania „diety odchudzającej”, bez liczenia kalorii? To wcale nie jest trudne, wystarczy trochę zmienić swoje nawyki.

POSIŁKI i NAPOJE

  1. Dzień zaczynaj od śniadania. Osoby rozpoczynające dzień od śniadania, zjadają mniej w ciągu dnia. Śniadanie pomaga w utrzymaniu energii na wysokim poziomie.
  2. Jedz o 3 kęsy mniej niż zwykle. Pozwoli to na zaoszczędzenie nawet ok. 100 kcal w czasie 1 posiłku.
  3. Przed lunchem/obiadem zjedz sałatkę. Wyniki badań wskazują, że zjedzenie sałatki przed lunchem/obiadem pozwala na zaoszczędzenie 125 kcal podczas posiłku. Jeśli do każdego lunchu/obiadu dodasz sałatkę, w ciągu roku schudniesz nawet 6 kg.
  4. Zjadaj energię zamiast ją wypijać.  Organizm lepiej nasyca się gdy pokarm wymaga żucia.  Zastąpienie słodzonych napojów czy soków (nawet tych bez dodatku cukru) wodą lub innymi bezkalorycznymi napojami, pozwoli Ci schudnąć ok. 5 kg w ciągu roku.
  5. Zastępuj słodycze owocami i warzywami. Pozwoli to na zaoszczędzenie setek kcal dziennie. Dodatkowo błonnik na dłużej zapewnia sytość – zjesz mniej bez uczucia głodu.
  6. Owoce jedz świeże a nie suszone. Przegryzaj winogrona a nie rodzynki.
  7. Codziennie zjadaj 3 porcje niskotłuszczowych produktów mlecznych. Wyniki badań wskazują, że osoby które jedzą niskotłuszczowe produkty mleczne są szczuplejsze. Takie działanie wynika z wpływu składników mleka na przyspieszanie metabolizmu tłuszczu i wspomaganie budowy masy mięśniowej.
  8. Wybieraj jak najmniej przetworzone produkty np. niesłodzony jogurt naturalny. Jeśli lubisz jogurty owocowe, wybieraj te z bez dodatku cukru czy polepszaczy smaku i konsystencji.
  9. Uważaj na „zdrowe posiłki”. Paradoksalnie gdy posiłek jest „zdrowy”, dajemy sobie większe przyzwolenie na folgowanie a w rezultacie zjadamy więcej.
  10. Wybieraj produkty z pełnego ziarna. Nie są one mniej kaloryczne niż produkty z „białej mąki”. Zawierają jednak więcej błonnika, który zapewnia uczycie sytości a dodatkowo są zdecydowanie bogatsze w witaminy i składniki mineralne.

GOTOWANIE I PRZYGOTOWANIE POSIŁKÓW

  1. Zmniejsz ilość cukru w każdym przepisie o 1/3. Połowę tłuszczu w przepisach na ciasto zastąp musem z jabłek/śliwek. W cistach ucieranych całą ilość tłuszczu można zastąpić przecierem owocowym bez szkody dla gotowego ciasta.
  2. Zainwestuj w tłuszcz do smażenia w spraju i dobrej jakości patelnie. Na każdej łyżce oleju zaoszczędzisz ok. 120 kcal.
  3. Najpierw jedz a potem kupuj jedzenie. Zakupy z pełnym żołądkiem pomagają w oparciu się pokusom degustowania i kupowania nadmiaru żywności.
  4. Pij z wysokich szklanek. Wyniki badań wykazały, że zmniejsza to ilość wypijanych płynów o 77% w stosunku do niskich i szerokich szklanek
  5. Zmniejsz swoje talerze i miski. Jedząc z dużych naczyń zjada się więcej.

AKTYWNOŚĆ I ODPOCZYNEK

  1. Dzień zaczynaj od 30 minutowego treningu o niskiej intensywności. Wykonaj go jeszcze przed śniadaniem.
  2. Zamiast siedzieć stój. Stanie codziennie przez 50 minut to 100 spalonych dodatkowo kcal.
  3. Więcej śpij. Wyniki badań wskazują, że większa ilość snu pomaga w dostosowaniu się do zaleceń zdrowego odżywiania się, a co najważniejsze w „wyspanym organizmie” hormony głodu i sytości znajdują się w równowadze.
  4. Ruszaj się w czasie reklam tv. Dzięki temu podczas 2 h dziennie przed tv możesz spalić nawet 100 dodatkowych kcal.
  5. Do swojego tygodniowego planu treningowego dodaj jeden trening w terenie.
  6. Wysiadaj jeśli to możliwe 1-2 przystanki wcześniej z autobusu czy tramwaju. 15-20 minutowy spacer pozwoli na spalenie 100 kcal i cieszenie się widokami np. wystaw sklepowych 😉
Reklamy

3 Comments Add yours

  1. Bardzo podoba mi się twój wpis! Zrzucenie nadprogramowych kilogramów czasami jest dużo prostsze niż mogłoby się wydawać. Dobrze, że jest tu (w blogosferze) ktoś, kto zamiast promować kolejne dziwne diety, zwraca uwagę, że prawidłowa waga jest wynikiem odpowiednich nawyków 🙂

  2. Ola Kłos pisze:

    Ciekawe wskazówki, ciekawa jestem ile sama z nich korzystam. Krótka uwaga: przed dodaniem wpisu przeczytaj go jeszcze raz, by upewnić się, że nie brakuje czegoś + pisownia. Polecam https://www.languagetool.org/ – sprawdza ortografię, interpunkcję i styl 🙂

  3. bastalena pisze:

    Dużo cennych rad. Przydadzą się w sam raz na wiosnę 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s