Kokosanki

Poniższy przepis na kokosanki znalazłam szukając wypieku na urodziny mojego męża. Ciasto miało być szybkie w przygotowaniu (miałam do dyspozycji zaledwie 2 godziny na przygotowanie całego poczęstunku), proste (im mniej składników tym lepiej) i łatwe (bez użycia miksera itp.). Kokosanki spełniają wszystkie warunki. Przygotowuje się je z 3 składników. Zagniecenie ciasta nie zajmuje więcej niż 5 minut. Jedyna na co trzeba uważać to ilość mleka – ja chyba dałam trochę za dużo przez co porcjowanie ciasta było dość trudne. Ciasto jest lepkie – porcjowałam je łyżeczka przez co kształt ciasteczek był daleki od tych uzyskanych przez Dorotus76. w smaku są niemal identyczne jak „sklepowe” kokosanki. Zniknęły jeszcze tego samego dnia. Przepis pochodzi z bloga Moje wypieki.

Składniki:

  • 40 g(1/3 szklanki) mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 200 g(1 opakowanie) wiórek kokosowych
  • 150 ml mleka słodzonego skondensowanego
  • kilka kropel aromatu waniliowego

Uwagi:

  1. Mleko musi być słodzone – jest gęstsze a zarazem słodzi ciasteczka. Już raz popełniłam ten karygodny błąd i próbowałam przygotować kajmak z niesłodzonego mleka skondensowanego…Nie wyszło…
  2. Aromat waniliowy (czy raczej wanilinowy) można pominąć lub zastąpić go naturalną wanilią.

Piekarnik rozgrzać do180°C.

Wymieszać sypkie składniki. Dodać mleko – ok. 150 ml – tak aby masa miała konsystencję ciasta. Formować kulki – rękami lub łyżeczką (łatwiej gdy moczyć ją w wodzie). Piec około do otrzymania złocistego koloru (ok. 10-15 minut, im mniejsze kulki tym krócej).

Skomentuj

